جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ

۱

رفتار غیر دیپلماتیک آمریکایی ها

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ

خبرگزاری میزان: آمریکا باید به عنوان دولتی مستقل در مذاکرات هسته‌ای رفتار دیپلماتیک متعارفی داشته باشد و اگر بخواهد با مواضع برتر و بالادستی پای میز مذاکرات حضور یابد دیگر نمی‌توان اسم آن را مذاکره گذاشت بلکه این روش تحمیل عقیده بر دیگری است که به طور قطع ایران زیر بار آن نخواهد رفت.

خبرگزاری‌میزان-‌گروه‌سیاسی :محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یادداشتی با عنوان "رفتار غیر دیپلماتیک آمریکایی ها" را در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد.

 

رفتار غیر دیپلماتیک آمریکایی هاجوکار در این یادداشت در ارزیابی روند مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: روند مذاکرات تا قبل از اینکه آمریکایی‌ها مواضع خود را تغییر بدهند به خوبی جلو می‌رفت اما وقفه‌ای که ایجاد شد و به نوعی کار را تا توقف کشاند  ناشی از مواضع جدید و مطالباتی بود که آمریکایی‌ها مطرح کردند که در پی آن بخشی از توافقاتی که در گذشته طی مذاکرات صورت گرفته بود نیز از سوی آنها نادیده گرفته شد و اینها به دلیل همدستی آمریکایی‌ها با متحدان خود انگلیس و رژیم صهیونیستی بود که در نتیجه آن فضای مذاکرات را خراب کردند تا جاییکه مطالبات آنها مبتنی بر عقلانیت نبود.

 

اگر آمریکا بخواهد بواسطه حس کدخدائی که بر جهان دارد رفتار دوگانه ای در مذاکرات از خود نشان دهد، سخت است که بتوانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم مگر اینکه آمریکایی‌ها عاقلانه عمل کرده و خواسته‌های منطقی ما را تحقق بخشند.

 

توافق در مذاکرات هسته‌ای به گونه‌ای که تنها ما مجبور به تصمیم‌گیری باشیم و آمریکایی‌ها فقط دستور صادر کنند، محال است و چنین توافقی از طرف هیچکس قابل قبول نیست.

 

تیم مذاکره‌کننده کشورمان تاکنون خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را رعایت کرده و از منافع کشور شجاعانه دفاع کرده‌اند  و امیدواریم که تا پایان مذاکرات این رویه توسط مذاکره‌کنندگان کشورمان به خوبی حفظ شود.

 

اگر در پی مذاکرات هسته‌ای توافقی حاصل نشود ما در چارچوب قوانین، بهره‌گیری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم چراکه تاکنون خلاف پادمان‌ها عمل نکرده ایم و مطابق با آنچه در NPT توافق کرده‌ایم به طور قطع فعالیت‌های هسته‌ای خود را دنبال می‌کنیم.

 

قرار نیست ما تا ابد پای میز مذاکره بنشینیم و طرف مقابل برای ما مشکلاتی ایجاد کند اینکه آمریکایی نمی توانند تصمیمی قاطع اتخاذ کنند به دلیل تاثیرپذیری از لابی صهیونیست ها و کنگره آمریکا است بنابراین دولتی که به صورت مستقل برای مذاکره آمده باید رفتار دیپلماتیک متعارفی داشته باشد و رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد البته آمریکایی‌ها باید بدانند که با این شیوه نمی‌توانند بر ما مسلط شوند و این رفتارها قدیمی شده است.

 

آمریکایی‌ها باید در پای میز مذاکره مباحث مبتنی بر سلطه‌گری خود بر جهان را فراموش کنند و آن را خارج از میز مذاکره بگذارند و به عنوان کارشناسی که در مورد مسائل حقوقی و فنی صحبت می‌کند در مذاکرات حضور یابند.

 

اگر آمریکا بخواهد با مواضع برتر و بالادستی پای میز مذاکرات حضور یابد دیگر نمی‌توان اسم آن را مذاکره گذاشت بلکه این روش تحمیل عقیده بر دیگری است که به طور قطع ایران زیر بار آن نخواهد رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
محمد غفاری

نظرات  (۱)

I am curious to find out what blog platform you are working with? I'm exenriepcing some small security issues with my latest website and I would like to find something more secure. Do you have any suggestions?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی