جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ق.ظ

۰

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار ی که اخیرا با یکی از مراجع عظام تقلید داشته است در اظهاراتی قابل توجه نسبت به وجود اعتقاداتی که به زعم او سوسیالیستی هستند در ذهن بعضی مسئولان انتقاد کرد.

 

به گزارش رجا نیوز قاضی زاده ی هاشمی در این دیدار اظهار داشت :  یکی از مشکلات اساسی کشور در گذشته که مانع توسعه زیرساخت های حوزه سلامت و تخت های بیمارستانی شده بود این است که افکار سوسیالیستی هنوز در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان رسوباتی دارد و معتقدند که حوزه سلامت حاکمیتی است و نباید اجازه ورود به بخش خصوصی را داد.

 

اما آن چه که علکرد وزرای دولت یازدهم نشان داده است گویای این واقعیت است که مشکلات امروز ما نه به خاطر وجود نگاه های سوسیالیستی بلکه ناشی از نگاه ها و عملکرد لیبرالی دولتمردان است.

 

به راستی اگر نگاه های سوسیالیتی وجود داشت چگونه وزیر بهداشت میتوانست ثروتی هزار میلیاردی برای خود دست و پا کند و نه تنها آن را عیب نداند بلکه در مصاحبه ای ثروتمند بودن وزرا را نکته ای مثبت تلقی کند :

 

به نظرم وزیر پولدار خوب است، چون وقتی پولدار باشد، خودش را وقف می کند و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کند. در ضمن شائبه ای هم به وجود نمی آید که او می خواهد از این فرصت برای خودش، خانواده و نزدیکانش استفاده کند. وزیر پولدار بخشنده است، با دید وسیع تری نگاه می کند و در ایجاد فرصت برای دیگران، سخاوتمند است. در عین حال، اهل ریسک هم هست. بینید، کسی که هنرمند است، از یک مرحله به بعد دیگر پول برایش مهم نیست و بیشتر به دنبال عرضه هنرش است، بخصوص اگر این هنر در ارتباط با نجات جان مردم باشد. من همین الان هم کار چشم پزشکی را کنار نگذاشته ام، ولی سال هاست دیگر نیازی به پول آن ندارم و این اتفاق مربوط به چند ماه اخیر نیست.

 

اگر نگاه سوسیالیستی وجود داشت چگونه 6 وزیر دولت یازدهم میتوانستند ثروت هایی هزار میلیاردی داشته باشند و در عین حال که در بالاترین بخش های تصمیم گیری کشور حضور دارند به صورت همزمان در بخش خصوصی فعالیت های مالی سرسام آور داشته باشند.

 

وجود نگاه لیبرالیستی دولتمردان است که باعث شده افردای که در تمام عمر کاری خود تا کنون در پست های دولتی حضور داشته اند بتوانند به ثروت های چند صد میلیاردی دست پیدا کنند و همان ها به بالاترین سمت های دولتی برسند.

 

چندی پیش بود که وقتی تعدای از فیش های نجومی پزشکان منتشر شد وزیر بهداشت تمام قد در مقام توجیه این فیش های نجومی برآمد و آن را حق پزشکان دانست و در اظهار نظری دیگر افشای فیش های حقوقی را مشابه کار توده ای ها خواند.

 

جالب توجه آن جاست که پیش از این نیز آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی در اظهاراتی مشابه از وجود نگاه هایی که او سوسیالیستی و مارکسیستی میخواند انتقاد کرده و گفته بود :

عده‌ای در کشور به دنبال ادامه‌دار بودن نگرش‌های سوسیالیستی و مارکسیستی هستند تا نرخ‌گذاری و کنترل قیمت‌ها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند. این بساط حضراتی که دست در جیب مردم می‌کنند فقط ادامه نگرش‌های سوسیالیست و مارکسیست است در حالیکه مدعی طرفداری از مردم هستند؛ اینها مسلمان نیستند.

 

البته این اظهارت به هیچ سبب شگفتی نمی شود. زیرا این اشخاص وزاری دولتی هستند که رئیس آن به وضوح نگاه خود در مورد اقتصاد را در کتاب " امنیت ملی و نظام های اقتصادی " آورده است و نسخه ی نئوکینزی ها را برای اداره ی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد میدهد. امری که در تدوین برنامه ی ششم توسعه توسط دولت به خوبی خود را نشان داده است. 

 

آنچه شرایط اقتصادی و اداره کشور را امروز به این نقطه رسانده است، حاکمیت تفکر افسارگسیخته لیبرالیستی در لایه های مختلف مدیریتی است که روزی نسخه تعدیل اقتصادی را برای این ملت پیچید و امروز به دنبال عملی کردن نسخه های افراطی جهانی سازی زیر چتر برجام و پسابرجام است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۲
محمد غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی