جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

فرهنگ نیوز: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد و بلافاصله پس از آن سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد با وجود اعمال تحریم های جدید علیه ایران کماکان به راه دیپلماتیک برای حل این موضوع پایبندیم.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۵
محمد غفاری

فرهنگ نیوز: دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در کنفرانس خبری به مناسبت هفته دولت درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم غیرقانونی، تجاوز به حقوق ملت بزرگ ایران است. ما باید با همه توان و قدرت در برابر این تجاوز ایستادگی کنیم. البته آنها بهانه شان این است که می‌گویند آنها تحریم را دور زدند. ما برای جلوگیری از دور زدن تحریم دوباره انجام می‌دهیم. البته که ما تحریم را دور می‌زنیم و با افتخار هم دور می‌زنیم چون غیرقانونی و برخی از آن‌ها را جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۴
محمد غفاری

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، در روزگاری که روانه ساختن هر برچسب و انگی از سوی پاستور به سایر نقاط کشور در حال عادی سازی و نهادینه شدن است، این روزها صدای فریاد دولتی ها و شخص رئیس جمهور بسیار بلند شده و از محدوده بهارستان فراتر رفته، به حوالی پارک وی رسیده است!

جریان اصلاح طلب که از عملکرد صدا و سیما در ایام فتنه سال ۸۸ بسیار شکایت دارند و هنوز هم عملکرد روشنگرانه صدا و سیما در آن زمان را از منظر خود نابخشودنی می دانند، این روزها از هر فرصتی برای زیر سوال بردن رسانه ملی بهره برداری می کنند و انتقادات خود را بیان می دارند.

یکی از نزدیک ترین این فرصت ها اظهار نظر رئیس جمهور محترم در مورد صدا و سیما بود. دکتر روحانی با بیان اینکه متاسفانه خدمات دولت گفته نمی شود، گفت: کار رسانه ملی در این مورد خلاف تاکید امام راحل است، امام همواره تاکید داشتند که خود دولت خدمات خود را به مردم بگوید، پس چرا خدمات دولت گفته نمی شود، حالا بماند دلیل اینکه نمی گذارند خدمات دولت تبیین شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۳
محمد غفاری

به گزارش گروه بین الملل-فرهنگ نیوز، بهانه نمودن توان موشکی مقاومت دستاویزی جدید از سوی رژیم تا دندان مسلح و حمایت شونده از سوی مجامع بین‌المللی بود تا دگر بود خوی حیوانی و سگ صفتی‌اش هار گردد و مردم بی‌گناه و مظلوم غزه را به دلیل حمایت از مقاومت بدرد . رژیمی که با استراتژیِ داهیا بر آن بود تا به بدترین شکل مردم غزه را به بهانه‌ی حمایت از مقاومت تنبیه کند. اما دست خدای متعال از پس پرده‌ی غیب آنچنان مشت آهنی به آنان رخ نشان داد تا هیچ شکستی از زمان شکل گیری نامشروع رژیم صهیونیستی به این اندازه نباشد . در این نوشتار به مسئله‌ی مطرح شدن صلح به عنوان تنها مرحله‌ی رهایی از دام مقاومت می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن بررسی می‌گردد.

* سوریه، فرصتی برای حمله به غزه

رو در رو شدن بخشی از جریان اخوانی در منطقه مقابل مقاومت آرزویی بود که رژیم صهیونیستی از آن استفاده کرد و در سکوت و حمایت سران مرتجع منطقه ای به ویژه عربستان، قطر، مصر، ترکیه و... دست به جنایت جنگی علیه ملت فلسطین زد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۲
محمد غفاری

چرا داعش‌ با لباسی نارنجی سر می برد؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، السومریه نیوز، جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که اواخر سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد و یک جنگجوی کرد پیشمرگه کردستان عراق آخرین قربانیانی هستند که داعش سرشان را از بدن جدا کرد. این دو همانند اکثر قربانیان داعش قبل از سر بریده شدن، لباس نارنجی به تن داشتند.


گفته می شود علت انتخاب این رنگ، لباس زندانیان آمریکایی به ویژه زندانیان گوانتانامو است که لباسی مشابه به تن می کنند. آمریکا زندانیان مظنون به فعالیت در گروه های تروریستی را در زندان گوانتانامو نگهداری می کند و روش بازجویی و رفتار با آنها جنجال های فراوانی را به وجود آورده بود تا جایی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی اش وعده داد که این زندان را تعطیل می کند، وعده ای که البته عملی نشد.

القاعده نیز قبل از داعش برای سر بریدن قربانیانش، لباسی به رنگ نارنجی به تن آنها می کرد.

فواد شامیه پژوهشگر امور گروه های اسلامگرای افراطی به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت: داعش و القاعده هیچ سخنی درباره علت استفاده از رنگ نارنجی نگفته اند، اما رفتار مزبور نوعی سمبل و نشانه انتقام گیری است. 

وی افزود: این نوعی پاسخ و همدردی با افراد القاعده است که زندانی گوانتانامو بوده اند. رفتار داعش نشانه انتقام گیری است به همین دلیل از رنگ نارنجی برای اعدام گروگان های آمریکایی استفاده می نمایند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۱
محمد غفاری
فرهنگ نیوز : مردم غزه امروز در حالی چشمان خود را باز کردند که دیگر خبری از صدای بمب و موشک نبود و جنگ به پایان رسیده بود.کارمندان نیز به محل کار خود بازگشتند و پلیس‌های راهنمایی و رانندگی بر خیابانها مستقر شدند، بانک‌های غزه نیز امروز باز شد.در جنگ غزه ۲۱۳۷ نفر شهید و ۱۱۱۰۰ تن مجروح شدند.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۹
محمد غفاری

 

نخستین مشکل لیست اعلام شده از سوی کمسیون فرهنگی مجلس آن بود که نام علی مطهری در آن دیده نمی شد و همین موضوع کافی بود تا هم علی مطهری این کار را خلاف عقل بخواند و هم ریاست مجلس با برگزاری انتخابات مخالفت کند.

اختیارات رئیس مجلس و حاشیه سازی‌های آن!

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، مدتی است که در مجلس شورای اسلامی بحثی کاملا حاشیه ای جای مباحث اصلی و متن را گرفته است و انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر مطبوعات به موضوعی اختلافی میان نمایندگان تبدیل شده است.

مجلس شورای اسلامی که در شوراهای مختلفی(مانند شورای پول واعتبار،‌ شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، هیئت نظارت اندوخته اسکناس، شورایعالی آب و...) یک یا چند نماینده دارد، می بایست برای شورای نظارت بر مطبوعات نیز نماینده ای معرفی کند و بر اساس قانون کمیسیون مربوطه می تواند حداقل دو برابر افراد مورد نیاز را به صحن مجلس معرفی کند و از آنجایی که در شورای محل بحث تنها یک نفر از مجلس شورای اسلامی حضور دارد بنابر این کمیسون می تواند حداقل ۲ نفر را معرفی کند.

روال انتخاب افراد در کمیسیون نیز بدین منوال است که نمایندگان اعلام نامزدی می کنند و اعضای کمیسیون با رای خود افراد مورد نیاز را شناسایی و به صحن مجلس معرفی می کند.

ماجرا نیز از آنجایی آغاز شد که کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس قانون دو نفر از نمایندگان(آقایان رسایی و نبویان) را به صحن علنی مجلس معرفی کرد تا از میان آنها یک نفر را نمایندگان انتخاب کنند اما از آنجایی که افراد معرفی شده همسو با برخی جریان های مجلس نبودند، با مشکل مواجه شدند.

نخستین مشکل لیست اعلام شده از سوی کمسیون فرهنگی مجلس آن بود که نام علی مطهری در آن دیده نمی شد و همین موضوع کافی بود تا هم علی مطهری این کار را خلاف عقل بخواند و هم ریاست مجلس با برگزاری انتخابات مخالفت کند.

مخالفت ریاست مجلس به پایان نرسید و  برای آنکه به هر نحو ممکن از عدم انتخاب نماینده مورد نظر ایشان ممانعت ورزد، از راهکار «رای استمزاجی» بهره جست و حال آنکه استفاده از این راهکار به لحاظ قانونی و تاریخی دارای دو مشکل عمده است که در ذیل مورد بررسی قرار می گیرد.

* رای استمزاجی چیست و در چه مواقعی قابلیت اجرا دارد؟

 در فرهنگ لغت "استمزاج " یعنی "زمینه بدست آوردن " و "استفسار کردن "؛ رأی‌گیری استمزاجی نوعی رأی‌گیری است که در آئین‌نامه داخلی مجلس بیان نشده، بلکه درواقع عرفی در مجلس است که بر اساس آن رئیس قوه مقننه می‌تواند در شرایطی و برای پیشبرد بهتر اداره مجلس از آن استفاده کند.

نکته مهم اینجاست که رأی‌گیری استمزاجی در رابطه با موضوعی که قالب قانونی ندارد، استفاده می‌شود و امر در آن شرایط است. اما رئیس مجلس می‌تواند حتی پس از رأی‌گیری استمزاجی و با توجه به شرایط و به تشخیص خود، اقدامی برخلاف نظر مطرح شده از سوی نمایندگان در رأی‌گیری استمزاجی انجام دهد و موضوعی خلاف آئین‌نامه نیست.

لازم به ذکر است در رأی‌گیری استمزاجی، نمایندگان نظر خود را با فشار دادن دکمه‌های دو به نشان مخالفت و چهار به نشانه موافقت در خصوص موضوع مطرح شده، بیان می‌کنند.

شیوه رأی‌گیری استمزاجی در مجالس قبلی  استفاده می‌شده است اما حجت نیست، بلکه یک روال و عرفی در مجلس برای استفاده از آن در برخی مسائل است.

همانطور که در تعریف رای استمزاجی آمده است از این نوع رای گیری در زمانی استفاده می شود که قالب قانونی خاصی وجود ندارد و این در حالی است که متن ماده ۲۱۸ آیین نامه داخلی مجلس صریح و واضح است و بر اساس این ماده آیین نامه داخلی، کمیسیون ها موظفند برای انتخاب ناظرین در مجامع حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز کاندیدا معرفی کنند و کمیسیون فرهنگی نیز بر همین اساس آقایان نبویان و رسایی را برای هیأت نظارت بر مطبوعات معرفی کرده است.

پس اولین اشکال وارد بر این اقدام آقای لاریجانی، مخالفت این اقدام با قوانین داخلی مجلس است.

* چرا در موارد پیشین این اعتراض وجود نداشته است؟     

از اشکال قانونی این موضوع که بگذریم یک سوال دیگر به وجود می آید و آن هم اینکه چرا در موارد پیشین که اتفاقا در آنها نیز تنها دو نفر از سوی کمیسیون فرهنگی برای شورای مورد بحث معرفی شده اند، هیات رئیسه اینگونه حساسیت نشان نداد و وارد کارزار نشد؟!

در اینباره مهرداد بذرپاش عضو هیئت رییسه مجلس طی تذکری در اعتراض به این مساله گفت: ما در جلسه هیئت‌رئیسه موضوع آئین‌نامه را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دادیم و روی کلمه به کلمه آئین‌نامه صحبت کردیم.

وی ادامه داد: در موضوع انتخاب ناظران کمیسیون‌ها کمیسیون‌های ذیربط موظفند حداقل به میزان دو برابر مورد نیاز از بین نمایندگان داوطلب واجد شرایط به مجلس معرفی کنند. در واقع با این واژه حداقل کمیسیون می‌تواند حداکثر ۱۰ نفر را هم معرفی کند، پس عملا تشخیص این بود که کمیسیون خلاف آئین‌نامه عمل نکرده و در این کمیسیون فرهنگی نص آئین‌نامه عمل کرده است.

بذرپاش با اشاره به انتخاب ناظرین مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات در دوره‌های گذشته، خاطرنشان کرد: «قبلا هم آقای کامران و مطهری از سوی کمیسیون به مجلس معرفی شده بودند و کسی هم اعتراضی نکرد و حتی در مورد کمیسیون‌های دیگر و ناظرین دیگر نیز همیشه به این روال عمل شده و ما طبق یک سامانه توافق کردیم و تاکنون اعضای ناظر را انتخاب کرده‌ایم. حالا جای سوال است که چرا این موضوع باید آن قدر مورد بحث قرار گیرد و چرا به خودمان اجازه می‌دهیم که چنین صحبت‌هایی مطرح شود؟ مگر آقای نوباوه و یا آقای کیایی‌نژاد و یا آقای شجاعی‌کیاسری از مردم رأی نیاورده‌اند؟»

جالب اینجاست که در همین رای استمزاجی نیز تعداد موافقان اقدام کمیسون فرهنگی ۱۰۰ نفر و مخالفان آن ۹۴ نفر بوده اند که ۱۱ رای ممتنع به کمک آراء مخالف رفته است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۸
محمد غفاری

عکس/حرم امام رضا (ع) در ۴۳ سال پیش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۵
محمد غفاری
گروه شیعی "عصائب" عراق، با انتشار عکس هایی از عضو برجسته ژاپنی داعش خبر از دستگیری وی به دست گروه های مقاومت داد.
 
 
 
عکس/عضو برجسته ژاپنی داعش دستگیر شد
 
عکس/عضو برجسته ژاپنی داعش دستگیر شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۴
محمد غفاری
'توصیه امنیتی' مشاور سابقه‌دار هاشمی

مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی به دوستانش توصیه کرد که برای بازداشت‌نشدن مراقب چت‌ها و تلفن‌هایشان باشند.

'توصیه امنیتی' مشاور سابقه‌دار هاشمی

به گزارش فرهنگ نیوز ،  فواد صادقی پس از بازداشت روز گذشته عمار کلانتری سردبیر خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد که به منظور اجرای حکم وی صورت گرفته است، نوشت: این پرونده با شکایت محمد علی رامین معاون وقت وزارت ارشاد علیه سایت آینده نیوز در سال ۱۳۸۸ بدلیل انتشار برخی کامنتها ومطالب ایجاد شد و با برکناری رامین اجرای حکم متوقف شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۳۹
محمد غفاری