جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

۰

واشنگتن تصمیم گرفت یک فضای رعب و وحشت از ایران میان مردم آمریکا و اروپا بوجود آورد. آمریکا این کار را با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای انجام داد.

مشکل آمریکا با ایران برنامه هسته‌ای این کشور نیست، بلکه عدم تمایل آن به تسلیم در برابر واشنگتن است و طرح ادعای برنامه هسته‌ای تسلیحاتی تهران پوششی برای مخفی کردن مخالفت واقعی آمریکا با ایران و سیاست‌های حقیقی واشنگتن است.

نشریه فارین‌پالیسی در گزارشی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ نوشت که مشکل آمریکا با ایران برنامه

هسته‌ای این کشور نیست، بلکه عدم تمایل آن به تسلیم در برابر واشنگتن است. اینکه نومحافظه‌کاران عنوان می‌کنند ایران برای پنهان کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، یک برنامه انرژی هسته‌ای دارد همیشه پوششی برای مخالفت واقعی آمریکا با ایران و سیاست‌های حقیقی واشنگتن بوده است.

 

از منظر دکترین هژمونی جهانی ایالات متحده، مشکل ایران استقلال آن است. همچون عراق، لیبی، سوریه، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل، آرژانتین، کوبا، کره‌شمالی، روسیه و چین، ایران تابع واشنگتن نیست.

 

واشنگتن مایل نیست به این حقیقت اذعان کند و بگوید که ایران در فهرست اهداف آن قرار دارد، زیرا ایران در مقابل خواسته و اراده واشنگتن تسلیم نمی‌شود. به جای آن، واشنگتن تصمیم گرفت تا هراسی را از ایران در بین مردم آمریکا و اروپا ایجاد کند. واشنگتن این کار را با متهم کردن تهران به توسعه سلاح‌های هسته‌ای و تمایل آن برای در اختیار قرار دادن این سلاح‌ها به تروریست‌ها برای حمله علیه اسرائیل، اروپا و آمریکا انجام داد. زمانی که واشنگتن سامانه‌های ضد موشک‌های بالستیک را در مرز روسیه مسقر کرد، واشنگتن به دروغ به روسیه گفت که هدف از آن رهگیری موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای (ناموجود) ایران است.

 

تبلیغات واشنگتن در مورد تهدید هسته‌ای ایران چندین سال است که در جریان است، علیرغم اینکه برآورد اطلاعات ملی آمریکا از سوی تمامی ۱۶ نهاد امنیتی آمریکا نشان داد که ایران بیش از یک دهه پیش علاقه خود به سلاح‌های هسته‌ای را کنار گذاشته است. علیرغم این واقعیت که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به سر می‌برند و به طور مرتب گزارش می‌دهند که هیچ شواهدی از هرگونه انحراف در غنی‌سازی اورانیوم به سوی یک برنامه تسلحیاتی وجود ندارد، تبلیغات واشنگتن با کمک رسانه‌های غربی همچنان ادامه دارد.

 

با این حال، واشنگتن عنوان می‌کند که ایران در حال ساخت یک سلاح هسته‌ای است و یا چنین قصدی دارد.

 

ادعای غیرواقعی آمریکا در مورد سلاح‌های هسته‌ای همیشه ابزاری برای پنهان کردن نیت واقعی واشنگتن بوده است، اینکه به دنبال تغییر نظام در ایران است، چه از خارج و چه از داخل، و ایران را به وضعیت پیشین خود برگرداند، یک دولت تابع غرب. امپریالیست‌های غربی هرگز فراموش نمی‌کنند کسی را که از چنگال آن‌ها رها شده و آن را به دور انداخت.

 

طرح موضوع «تهدید هسته‌ای» از سوی واشنگتن به منظور آماده کردن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای حمله به ایران است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
محمد غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی