جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

۰

عربستان جنگ داخلی در یمن را کلید زد

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

عربستان اولین یگان پیاده از عناصر طرفدار منصورهادی را بعد از آموزش و تجهیز به جدید ترین تسلیحات نظامی در استان حضرموت یمن مستقر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه الخبر یمن، روز گذشته اولین یگان پیاده نظام زیر مجموعه دولت مستعفی یمن پس از آموزش در عربستان سعودی در منطقه «العبر» واقع در استان حضرموت مستقر شد.

استقرار این یگان بعد از کنترل بر گذرگاه مرزی «الودیعه» صورت گرفت. این یگان که در عربستان آموزش دیده است به جدیدترین سلاح‌ها و خودروهای نظامی تجهیز شده است.

همچنین منابع نظامی و امنیتی یمنی اعلام کردند که از روز گذشته تعداد زیادی از افراد مسلح با لباس‌های متحد الشکل نظامی از سمت عربستان به منطقه العبر واقع در حضرموت وارد شده‌اند.

 

در همین رابطه روز چهارشنبه و یک روز قبل از استقرار این یگان، هواپیماهای سعودی پایگاه «العبر» در «حضرموت» وابسته به حامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن را هدف قرار دادند که بر اثر آن حدود یکصد افسر و سرباز کشته شده و ۲۵۰ نفر نیز زخمی شدند و عربستان نیز مدعی شد که حمله هوایی به این محل به‌اشتباه صورت گرفت.

 

در حالی که عربستان می‌گوید این حمله بر اثر یک اشتباه صورت گرفته است نکته قابل توجه این است که نیروهای مردمی وانصارالله که هدف حملات سعودی قرار می‌گیرند در این مناطق حضور ندارند.

 

بنابر اعلام منابع یمنی هدف عربستان از حملات هوایی به حضرموت تلاش برای تأمین پشتیبانی از تروریست‌های القاعده در این استان به هر شکل ممکن بود حتی اگر این حمایت به‌ ضرر متحدان ریاض و به‌عبارت بهتر شبه‌نظامیان عبدربه منصور هادی و حزب الاصلاح باشد.

 

پیش از این عناصر القاعده و گروه‌های وابسته به عربستان سعودی به بخش یمنی گذرگاه «الودیعه» در استان حضرموت واقع در شمال شرقی یمن حمله و پس از بیرون راندن کارمندان یمنی کنترل این گذرگاه را به دست گرفتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
محمد غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی