جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۹ ب.ظ

۰

تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که همه قدرت های بین المللی موافق توافق ایران و 1+5 هستند، گفت: مذاکرات با 1+5 به نتیجه رسیده است اما آمریکا نمی گذارد کار تمام شود و به دنبال امتیازگیری بیشتری است.

 

وی ادامه داد: بنابراین مذاکره تنها راه آمریکا است و سنگ اندازی آنها باعث شده اروپایی ها که متحد آمریکا هستند نیز از این رفتار آنها گله مند شوند، هر چند که آن را علنی نمی کنند اما اعتقاد دارند این زیاده خواهی ها باعث ضرر و موجب می شود که آنها در خاورمیانه با مشکل مواجه شوند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه قدرت های بین المللی موافق توافق هستند و حتی شاهد مخالفت روسیه و چین با زیاده خواهی های آمریکا بودیم.

 

رضایی درباره لزوم تایید هر توافقی در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی گفت: این مسایل مربوط به دولت است و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ورود نمی کند اما مرتب گزارش ها از میز مذاکره تا شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب رد و بدل می شود.

 

وی اضافه کرد: اوباما ظرفیت سیاسی معینی دارد و این پرونده بسیار سنگین تر از توان تصمیم گیری وی است و بعید به نظر می رسد که رییس جمهوری آمریکا همه این پرونده را حل و فصل کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز نگرانی از این که بخش هایی از این پرونده باقی بماند، گفت: قطعنامه های سنگین علیه ایران در زمان اوباما صادر شد و او در تلاش است سنگی را که در چاه انداخته در آورد.

 

 

 

** بودجه سال 95 بر اساس برنامه ششم توسعه تنظیم و تصویب می شود

 

رضایی در ادامه به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: دولت در ماه های آینده برنامه خود را به مجلس ارسال می کند و بودجه سال 95 بر اساس همین برنامه تنظیم و تصویب می شود که گام مهمی در توسعه کشور خواهد بود.

 

وی ادامه داد: یکی از بندهای مهم سیاست های کلی برنامه ششم توسعه مساله رشد اقتصادی هشت درصدی است که برخی سوال می کنند چگونه با وجود تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت چنین چیزی امکان پذیر است که باید در جواب آنها گفت ما در رشد اقتصادی منابع ملی را در نظر می گیریم و صرفا به منابع دولتی بسنده نمی کنیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: از این رو دسترسی به این رشد اقتصادی در طول پنج سال برنامه امکان پذیر است و ما همه ظرفیت ها اعم از دولتی، خصوصی، منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلتیک را در نظر می گیریم.

 

رضایی با بیان این که دستیابی به رتبه علمی و فناوری یکی از جزییات برنامه ششم توسعه است، خاطرنشان کرد: دستیابی به این جایگاه در طول پنج سال برنامه امکان پذیر است.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم نظارت بر اجرای برنامه ششم توسعه تاکید کرده اند و آیین نامه نظارتی مجمع نیز تصویب شده است و از این رو شاید برنامه ششم نخستین برنامه ای است که نظرات بر آن لحاظ می شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از دولت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارتخانه ها برای همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهیه سیاست های برنامه ششم توسعه گفت: از 110 سیاستی که خدمت رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم ایشان با اصلاح آن را در 80 بند ابلاغ کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
محمد غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی