جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

ترویج مباحث قرآنی ، اخلاقی ، اجتماعی و بصیرتی

جند المهدی

گرچه من سرباز هیچ و ساده ام

سرخوشم مهدی بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام غایب ولی

دل خوشم بر نایبش سیدعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۸ ب.ظ

۰

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام با بیان اینکه اوباما در رابطه با پرونده هسته ای ایران سنگ بزرگی را به چاه انداخته است، گفت: نگرانم که حل و فصل بخش هایی از این پرونده برای بعد از اوباما باقی بماند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی در حاشیه جلسه هفتگی امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست خبری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و غرب و کارشکنی اخیر آمریکایی ها در جریان مذاکرات، اظهار داشت: آمریکایی ها هیچ راهی جز مذاکره با ایران ندارند؛ چون راه های دیگر مثل حمله نظامی و تشدید تحریم ها ناکارآمد است و خود اوباما نیز اذعان کرده است که نمی توانیم به ایران حمله کنیم و تشدید تحریم ها نیز بی فایده است.

 

وی با بیان اینکه همه دنیا موافق مذاکره و توافق با ایران هستند، تاکید کرد: آمریکایی ها سنگ اندازی نکنند؛ سران کشورهای اروپایی در جلسات خصوصی می گویند که ما از این زیاده خواهی های آمریکا ضرر می کنیم و روسیه و چین نیز همین نگرانی را دارند، لذا مذاکره با ۱+۵ تقریبا به نتیجه رسیده؛ اما آمریکایی ها نمی گذارند و به دنبال امتیازگیری بیشتر از ملت ایران هستند و به امتیازاتی که جمهوری اسلامی قبول کرده به آنها بدهد قانع نیستند.

 

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگاری درباره ضرورت یا عدم ضرورت تصویب توافق نهایی در مجلس و شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: این مسئله به مجمع ارتباطی ندارد و در حوزه وظایف مقام معظم رهبری، دولت و شورای عالی امنیت ملی است که دارند کار می کنند و از میز مذاکره تا تهران و شورای امنیت و خدمت رهبری، مرتب گزارش ها ارائه می شود.

 

پرونده هسته ای ایران سنگین تر از توان تصمیم گیری اوباما است

 

رضایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه صرف نظر از علت کارشکنی های آمریکا پیش بینی شما از سرنوشت مذاکرات در دو روز آینده چیست، گفت: آقای اوباما دارای یک ظرفیت سیاسی معینی است و این پرونده خیلی سنگین تر از توان تصمیم گیری اوست؛ بعید می دانم که اوباما بتواند همه این پرونده را بردارد و حل و فصل کند.

 

وی در توضیح این مسئله افزود: نگرانم که بخش هایی از این پرونده بماند و اوباما نتواند این مشکل را که خودش درست کرده حل کند؛ جورج بوش با اینکه از اوباما افراطی تر بود، اما جز یک یا دو قطعنامه ضعیف کار دیگری نکرد، اما تصویب قطعنامه های سنگین در شورای امنیت، در زمان اوباما صورت گرفت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اوباما سنگ بزرگی را در چاه انداخت و خودش هم به سختی دارد تلاش می کند تا آن را دربیاورد، لذا نگرانم که بخش هایی از مسئله در آینده باقی بماند.

 

جمهوری اسلامی در یمن دخالت مستقیم ندارد

 

رضایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره هفته همبستگی ملت ایران با مردم یمن و برنامه های نظام جهوری اسلامی برای کمک به کشور یمن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در رابطه با یمن هیچ دخالت مستقیمی ندارد اما حمایت های سیاسی، تبلیغاتی و کمک های انسانی را همچنان دنبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: یک سیاست استعماری و محدودیت شدید علیه ملت یمن در حال جریان است که اخبار جنایت های آل سعود را منتشر نمی کنند؛ رسانه های ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور، می توانند این کار را انجام دهند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کنفرانس های سیاسی از جمله کنفرانس های غیر متعهد ها نقش موثری دارد و از این ظرفیت برای کمک به مردم یمن استفاده می کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی جنایت های آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم یمن کمبود آب و غذا دارند و هواپیماهای سعودی حتی مخازن آب را نیز هدف قرار می دهند و اخیرا به مساجد هم حمله می کنند و این همان ایده اسرائیلی است که دنبال می کنند.

 

تلاش غرب برای تشکیل «اسرائیل دوم» با کمک داعش

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه نشست خود با خبرنگاران، با اشاره به مباحث سیاسی مطرح شده در جلسه امروز مجمع، به موضوع فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه پرداخت و گفت: اسرائیل در حال شکست است و برای جبران این شکست، هر از چند گاهی با کمک حامیان خود اقداماتی را پی می‌گیرد.

 

وی افزود: غربی‌ها اخیراً با ایجاد داعش مشابه مدل تشکیل اسرائیل، تلاش می‌کنند تا شکست‌های خود را جبران کنند؛ همانطور که در جریان تشکیل اسرائیل، یهودی‌های افراطی از سراسر دنیا به فلسطین آمدند، امروز نیز ۱۰ هزار نفر از سراسر اروپا و آمریکا همچون آلمان، فرانسه و استرالیا و همچنین از میان مسلمانان افراطی در شمال عراق و بخش‌هایی از سوریه جمع کرده‌اند و با سکوت و یا حمایت‌های پنهان، اسرائیل دوم را درست می‌کنند که در مجاورت مرزهای فلسطین قرار دارد.

 

رضایی خاطرنشان کرد: از مرزهای فلسطین تا شمال عراق و سوریه، خلاء جغرافیایی نیل تا فرات اسرائیل توسط داعش پُر می‌شود؛ اتفاقاً اینها از فرات تا شمال رود فلسطین حضور دارند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر اسرائیل می‌توانست رویای نیل تا فرات را تضمین کند، هیچ‌گاه ما با این پدیده مواجه نبودیم و یا اگر جورج بوش می‌توانست در حمله به عراق و افغانستان، دموکراسی‌های غربی طرفدار اسرائیل را ایجاد کند، هیچ‌گاه داعش ایجاد نمی‌شد.

 

وی ادامه داد: داعش را برای این ایجاد کرده‌اند که طرح صد سال اخیر غربی‌ها برای جهان اسلام را که اسرائیل و جورج‌ بوش نتوانستند محقق کنند، با کمک داعش تحقق ببخشند. در واقع هدف آنها این است که با کمک اسرائیل دوم بتوانند هدف اسرائیل اول را دنبال کنند.

 

تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس

 

رضایی در این نشست همچنین با تشکر از حضور حماسی ملت ایران در پاسداشت ابتکار سیاسی بزرگ حضرت امام (ره) در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مردم با وجود گرمای شدید و شب قدر، حضور چشمگیری در راهپیمایی تهران و سراسر کشور داشتند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سراسر جهان حتی در آمریکا نیز راهپیمایی انجام شد و حرکتی که یک روز از ایران آغاز شده بود، امروز به یک نمایش باشکوه جهانی که در نوع خود بی‌نظیر است، تبدیل شده است.

 

وی تاکید کرد: این حرکت امروز در سراسر جهان و در اکثریت کشورها به طور همزمان انجام می‌شود و این، نقش‌آفرینی جهانی ملت ایران را نشان می‌دهد که این ملت می‌تواند کارهایی انجام دهد که فراتر از منطقه تاثیر داشته باشد.

 

رشد اقتصاد ۸ درصدی در برنامه ششم توسعه امکانپذیر است

 

رضایی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب در هفته‌های گذشته، اظهار داشت: بر اساس این سیاست‌ها، دولت محترم برنامه خود را طی ماه‌های آینده به مجلس ارائه می‌کند و بودجه ۹۵ نیز مطابق این برنامه، تنظیم می‌شود که گام مهمی در توسعه کشور است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نکات مهم و برجسته سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از جمله تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی، گفت: ممکن است سئوال باشد که با وجود تحریم و کاهش قیمت نفت، این رشد اقتصادی چطور امکانپذیر است؛ از آنجا که منابع ملی از جمله بخش خصوصی، منابع طبیعی و جغرافیایی سیاسی و اقتصادی را در رشد اقتصادی مد نظر دادیم و تنها به منابع دولتی نگاه نمی‌کنیم، ارزیابی ما نشان می‌دهد که دستیابی به این رشد در پنج سال برنامه ششم امکانپذیر است.

 

وی خاطر نشان کرد: ممکن است در سال‌های اول برنامه این رشد کم باشد، اما در سال‌های بعدی آن به طور متوسط این میزان رشد امکانپذیر است.

 

رضایی همچنین تاکید کرد: دستیابی به هدف کسب رتبه اول علمی منطقه در برنامه ششم توسعه نیز کاملاً امکانپذیر است.

 

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به تصویب آیین‌نامه نظارتی مجمع، نظارت بر اجرای این سیاست‌ها بیشتر خواهد بود، از همراهی دولت و مجلس با مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین این سیاست‌ها تشکر کرد و افزود: از مجموع ۱۱۰ بند سیاستی که خدمت رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شد، ایشان با اصلاحاتی، ۸۰ بند را ابلاغ کردند.

 

تصویب شش بند از سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست در جلسه امروز مجمع

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از بررسی سیاست‌های کلی محیط‌ زیست در جلسه امروز مجمع خبر داد و گفت: در جلسه امروز با تصویب شش بند از این سیاست‌ها، تا بند ۱۰ پیش رفتیم و در جلسات آینده نیز با اتمام بررسی این سیاست‌ها و ارسال آنها خدمت رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی محیط‌ زیست در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
محمد غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی